måndag 25 augusti 2008

ett hundliv






man väcks vid 6-snåret, de e så morgonpigga här i stan.... sen hänger man efter matte när hon springer runt, roligast är att sno hennes kläder så att hon får jaga mig, he-he, lite frukost, läsa tidningen,; ja, ni vet vad jag menar, sen hem till mormor, busa, få blodpudding, smutsa ner, men hon säger att det inte gör ngt för hundar SKA vara i sängen och det har hon ju helt rätt i, sen hänga runt med mormor (ja, hon e ju inte min mormor utan husses mormor, men jag kallar henne för mormor precis som husse) och sen kommer matte o hämtar mig, då måste jag bita henne riktigt hårt så att hon skriker, det är kul! sen hem o käka middag och sen går vi på bus- och träningspromenad, och sen hem och lägga sig; vid åttasnåret pallar man ju inte mer! matte brukar väcka mig vid tio, hon tycker vi ska ut o kissa, då jag vet inte riktigt ja.... gott e det när man får krypa upp i sängen sova och slicka matte på tårna så hon skrattar, ibland fiser jag lite oxå, så att hon inte glömmer av att jag är där.

Inga kommentarer: